Dagen innan julafton

Tänkte uppdatera lite från gårdagens pass! 

Igår körde jag mage och jag har två nya favoriter som jag tycker ta otroligt bra på hela magen! 

Den först använder jag en bänk plus en 3kg hantel, de gället att balansera på kanten av bänken och sedan dra ihop musklerna genom att dra överkropp och underkropp mot varandra! 
Men kan även göra den utan hantel 

Man kan också jobba extra med sidan genom att balansera på ena rumpmuskeln och jobba revben mot höftben! :) 


Den andra övningen som jag nyligt börja köra är med en ”halv-boll” 

Här blir de vanliga situps där fokus ligger på att strecka ut magmusklerna så mycket som möjligt! 
Du ska strecka bak så mycket att du ska kunna se om någon står bakom dig, du kan jobba med boll eller utan, jobbigt vilket som :) 
Men fokuset ligger på att strecka ut så mycket som möjligt när man ligger på bollen 

Sedan kan du välja om du kör raka situps eller om du väljer att vrida i översta läget, beroende på vad du vill träna :) 


God jul och gott nytt år från mig till er alla :) 


Kommentarer:

1 formen:

Jävlar, du är ju redan redo för beachen 2018

Kommentera här: