Tips

Lördag och ett benpass i backspegeln :) 


Blev ett lite kortare pass idag eftersom jag och Jakob skulle gå på bio, men som sagt ett benpass har jag hunnit med :) 

Tänkte ge ett litet tips på en övning som jag tycker är väldigt bra. De krävs då att du har ett litet band med elasticitet, jag använder band från BootyBuilder :) 
Iallafall, de jag vill komma fram till är kontakten i rumpad! 
Genom att sätta bandet runt benen (ovanför knäskålarna), ta ett steg åt sidan så att bandet späns så börjar sätesmuskeln jobba, sedan gör du långsamma djupa benböj!! 
Fokus ska ligga på att trycka knäskålarna utåt och inte snabbheten, du kan gärna räkna till 5 ned, sedan 5 upp, då kan jag garantera en brännande känsla i sätesmuskeln! 
Men som sagt, fokus på knän utåt :) lycka till! 

Dagen innan julafton

Tänkte uppdatera lite från gårdagens pass! 

Igår körde jag mage och jag har två nya favoriter som jag tycker ta otroligt bra på hela magen! 

Den först använder jag en bänk plus en 3kg hantel, de gället att balansera på kanten av bänken och sedan dra ihop musklerna genom att dra överkropp och underkropp mot varandra! 
Men kan även göra den utan hantel 

Man kan också jobba extra med sidan genom att balansera på ena rumpmuskeln och jobba revben mot höftben! :) 


Den andra övningen som jag nyligt börja köra är med en ”halv-boll” 

Här blir de vanliga situps där fokus ligger på att strecka ut magmusklerna så mycket som möjligt! 
Du ska strecka bak så mycket att du ska kunna se om någon står bakom dig, du kan jobba med boll eller utan, jobbigt vilket som :) 
Men fokuset ligger på att strecka ut så mycket som möjligt när man ligger på bollen 

Sedan kan du välja om du kör raka situps eller om du väljer att vrida i översta läget, beroende på vad du vill träna :) 


God jul och gott nytt år från mig till er alla :) 


19/12

Hejåhå! 


Hade tänkt ge mig på de här med bloggande igen! 
Tycker de är ganska roligt och framförallt motiverande att gå tillbaka å titta på gammal bilder :) 

Så här tänkte jag lägga upp några från dagens rygg-& biceps pass! 
De senaste rygg- & bicepspassen har jag försökt lägga lite fokus på pull-ups, de gång långsamt men de går framåt! 
Så idag börja jag med ull-ups, både utan och med band, sen försökte jag lägga fokus på lats-muskeln.

Efter de testade jag en ny övning som jag upptäckt via instagram, må säga att jag faktiskt gillar den :) 


Imorgon träningsfri dag eftersom de nalkas julbord tillsammans med arbetskamraterna :)