Tips

Lördag och ett benpass i backspegeln :) 


Blev ett lite kortare pass idag eftersom jag och Jakob skulle gå på bio, men som sagt ett benpass har jag hunnit med :) 

Tänkte ge ett litet tips på en övning som jag tycker är väldigt bra. De krävs då att du har ett litet band med elasticitet, jag använder band från BootyBuilder :) 
Iallafall, de jag vill komma fram till är kontakten i rumpad! 
Genom att sätta bandet runt benen (ovanför knäskålarna), ta ett steg åt sidan så att bandet späns så börjar sätesmuskeln jobba, sedan gör du långsamma djupa benböj!! 
Fokus ska ligga på att trycka knäskålarna utåt och inte snabbheten, du kan gärna räkna till 5 ned, sedan 5 upp, då kan jag garantera en brännande känsla i sätesmuskeln! 
Men som sagt, fokus på knän utåt :) lycka till! 

Kommentarer:

1 PH munken:

Jävligt snygga ben

Kommentera här: